25.september - Faro ja Portimao

Täna ärkasime vara, panime paariks päevaks vajalikud asjad kokku ja võtsime autoga suuna lõuna suunas alla Portugali rannikule, täpsemalt kuurortpiirkonda Algarve. Sõitsime nüüd ka esimest korda üle Vasco da Gama silla, mis on oma 12.3 km pikkusega Euroopa pikim sild. Ülesõit on tasuline (umbes kaks eurot), aga seda tuleb maksta ainult tagasi Lissaboni sõites.

Tee Farosse oli umbes 2,5h sõitu, seda põhiliselt kiirteel, kus vastassuunavöönd on eraldusribaga eraldatud. Kõigepealt tegime peatuse ühe palee juures, millest on tehtud hotell. Siin ümber pidi küll aedades ringi käia saama, aga meie ei leidnud midagi ja vaatasime seda niisama väljast.

Farosse jõudes parkisime auto kohe keset vanalinna katedraali ette väljakule apelsinipuude alla ja jalutasime vanalinnas ringi. Esimest korda õnnestus näha jacaranda-puid, mis parajasti ka õnneks õitsesid ilusate lillade õiekobaratega. Portugalis tundub olevat erakordselt palju toonekurgi ja ka Faro oli neid täitsa täis. Vanalinna kiriku torni ja katusele olid nad nihverdanud neli kurepesa ja kolmes neist oli sees vähemalt üks aga enamasti kaks kurge. Plagistasid kõvasti nokaga.
Jacaranda puu

Kured

Katedraal ja apelsinipuud

Katedraali ees platsil

Kuna temperatuur oli Faros 29 kraadi, siis püüdsime liikuda vilus ja varjus ja seepärast ei läinud jalutama jahisadamasse, vaid hoidusime vanalinna müüride ja majade varju. Siin olid paljud tänavad ülevalt valgete kangas"purjedega" kaetud, mis kaitsesid mõnusalt päikese eest. Leidsime toreda kohviku, kus sai maitsvat salatit ja täiesti üle mõistuse head külma kohvijooki purustatud küpsiste ja sokolaadiga, vahukoorekuhil otsas. Rohkem magustoit kui kohv. Siiani oleme väga paljude vaatamisväärsuste juures näinud päris hea tasemega tänavamuusikuid ja ka Faro polnud mingi erand-keegi mängis kirikutrepil flööti ja pargipingil viiulit, vanalinnas olid kitarriga muusikud.
Faro tänavad

Kohvijoogid

Farost võtsime suuna Ilha de Faro saareribale, mis on mandrist sillaga eraldatud ja saab autoga peale sõita. Seal on ühel pool vaikne vesi, kus saab suppida (surfilaua peal püsti seistes aerutada) ja teisel pool on ookean suurte lainetega. Korjasime vaiksemalt poolt mõned teokarbikesed, panime varbaotsad vahutavasse ookeanivette ja siis liikusime edasi Albufeirasse, mis tundus tore kuurort ja suur rand, aga päike oli endiselt väga kuum ja tegime lihtsalt kiire tiiru ning suundusime edasi tänase öömaja suunas.
Ookean

Ookean, Ilha de Faro

Albufeira

Nüüd olemegi Portimaos, meil on ookeanivaatega tuba ja otse meie rõdu alla jääb ka väga aktiivne turistitänav koos poekeste ja baaride ja restoranidega. Muusika mängib ja rahvast kõnnib väga palju. Käisime restoranis kohalikke maitseid proovimas ja nüüd istume väikese sangriaga rõdul, temperatuur on 24 kraadi.