27.September – Tagasi Lissaboni

Tänane päev oli peamiselt plaanitud tagasisõiduks Lissaboni, aga plaanisime tee peal siiski mõned peatused. Kõigepealt käisime tegime kõrval kohvikus väikese hommikusöögi ja siis otsustasime meie hotelli juures all rannas ka ära käia. Tee randa hakkab kohe hotelli eest, aga seal on kõigepeal omajagu treppe ja siis veel päris pikalt mööda liiva enne kui mereni jõuab. Meri oli siin väga külm ja esialgsest plaanist ujumas käima loobusime. Pakkisime asjad ära ja hakkasime sõitma.

Tagasitee oli alguse osas natuke erinev, sest tulime siia läbi Faro, mis asub suurest teest teisel pool. Seekord sõitsime natuke väiksemaid teid pidi ja nägime tee ääres väiksemaid asulaid, kus kasvatati vähemalt õunu ja apelsine ja ilmselt veel igasuguseid asju, mida puu järgi ei osanud tuvastada. Varsti jõudsime suure tee peale välja ja kokku umbes 2-tunnise sõidu tulemusena jõudsime meie esimesse peatuspunkti. Siin on terve laht ja poolsaar üks kaitseala, looduse poolest on siin männimetsad ja nende all liiv, ei ole nii pinnast peal nagu meil, ongi nagu keegi oleks liiva sisse puud toppinud. Aga tulime siia vaatama sellest põnevat vanade kalurikaide süsteemi (kasutatakse neid nähtavasti praegugi, kuigi osad olid üsna ära vajunud). Koht oli põnev ja täitsa uutmoodi kogemus. Üle lahe paistis ka meie järgmine sihtpunkt – Setubali asula.

Järgmiseks võtsimegi suuna Setubalile, olime seal ühe parkimisplatsi välja vaadanud, panime auto ära ja läksime linnapeale jalutama. Kuna kell oli juba 3 läbi, oli meie esimene eesmärk midagi süüa leida – esimesed kolm hea reitinguga söögikohta, kus käisime, olid lõunaks köögi kinni pannud – see tundub siinkandis tavaline, vähemalt väiksemates kohtades. Aga neljas oli see-eest lahti ja tundub, et meil väga vedas selle leidmisega. See tundus hästi kohalikku stiili ja mitte liialt turismile orienteeritud. Võtsime erinevaid tapaseid – krevette, seepiat, sealiha ja kõrvale leivapudingit oliividega. Kõik olid väga hästi tehtud ja sobisid ideaalselt jagamiseks ja olid ülihead. Pirje võttis lõpetuseks veel ühe merengue (besee moodi magustoit) ja kõhud olidki täis.
Setubal

Lõuna

Jalutasime veel linna peal ringi, kuumus hakkas juba vaikselt järele andma. Siin oli igal pool majade vahel väikeseid väljakuid ja samuti üsna palju igasuguseid poekesi. Istusime veidi siin seal ja nautisime head ilma. Nägime ka järjekordset pulmaseltskonda, kes olid lahe äärde promenaadile pildistama tulnud. Läksime auto juurde tagasi ja hakkasime Lissaboni sõitma.

Plaan oli veel viimane peatus ühes kaubanduskeskuses teha. Sõitsime seekord linna sisse teist silda pidi. Siin oli juba natuke liikluse tihenemist tunda, aga üle silla saime, siis oli näha, et linnast väljuval suunal autod juba kilomeetrite viisi seisavad ummikus. Meie jõudsime ummikusse veidi hiljem. Leidsime kaubakeskuse üles ja parkisime auto ära. Käisime vaatasime paar poodi üle ja hankisime siis toidukraami. Edasi öömajja sõitma hakates oli väljas juba täitsa pime ja Lissaboni reedeõhtune liiklus on ikkagi midagi muud. Igal pool lõpmata palju autosid 3-4 rea kaupa, suurtel teedel üsna raske aru saada, mis reas sa pead olema, et kuhugi mahasõidule keerata ja peaaegu igal pool olid ummikud. Enne meie juurde jõudmist oli üks tänav kinni ka – mõlemal pool teed seisis kümmekond politseibussi – valmistuvad reedeõhtuks? Parklasse sissesõidu oli keegi kinni parkinud, tükk aega oli tegemist, et lõpuks õigest uksest sisse sõita saaks ja asjadega lõpuks tuppa. Nüüd snäkime ja joome veini ja puhkame pikast päevast.