22.september - Belem

Tänane plaan oli minna kesklinnast veidi lääne poole, kohta nimega Belem. Selleks istusime kõigepealt metroo peale ja sõitsime 4 peatust selle liini lõppu Cais do Sodre'sse. Sealt sai juba otse rongi peale istuda, kust Belem'ini on 3 peatust sõita (7 minutit). Rong oli üsna täis ja kui lõpuks maha astusime, oli terve kitsas perroon üks suur järjekord inimesi, kes siin olid otsustanud maha tulla. Et teisele poole raudteed saada, pidi treppidest üles jalakäijate sillale ronima ja teiselt poolt raudteed jälle alla – see tekitas paraja tropi perroonile.

Siin on sisuliselt 3 parki üksteisega, kõrvuti ja asusimegi läbi nende meie esimese sihtpaiga juurde – Pasteis de Belem. Me oleme neid kohalikke koogikesi juba mitmes kohas söönud, aga siit kohvikust on need alguse saanud ja neid tullakse siia kaugelt otsima, sellel kohal on Google rakenduses 39'000 arvustust (juba 500-1000 on tavaliselt päris palju)! (Nagu hiljem selgus), siis järjekord ei olnudki veel eriti pikk, saime oma Pastelid kätte, võtsime kõrvalt ühe Starbucksi kohvi ja läksime istusime parki pingile ja vaikselt siis nosisime neid. Olid küll paremad kui mujal! Ka tuvidele oli see teada ja nii nad meid seal piirasid purukeste asjus.
Tuvide piiramisrõngas

Pargis, see oli Tai Kuningriigi kingitus heade suhete tähistamiseks Portugaliga

Järgmine peatus oli kohe keskmise pargi kõrval olev klooster Mosteiro Jeronimos. Nagu selgus, on samas majas ka arheoloogiamuuseum, otsustasime siis kombineeritud pileti võtta, sest see maksis ainult 2 eurot rohkem kui ainult kloostrikülastus (muuseum üksi oleks 5 eurot maksnud). Seisime siis pika piletijärjekorra ära ja selgus, et kassa asemel on 3 piletiautomaati ja üks onuke siis kes seal juhendas nende kasutamist – pole ime, et see nii aeglaselt liikus. Siis selgus, et ühegi kotiga sinna sisse ei lasta, kotid tuli kuhugi teisele poole ära panna. Selleks oli seal umbes 15 kappi (kogu suure külastajatearvu kohta!), ehk siis järgmiseks pidime seal ootama kuni kapp vabanes. Läksime siis muuseumisse sisse, esimese ruumi ees olid veel eraldi turvaväravad ja mingi vanake valvas seal. Ruumis oli lihtsalt hunnik vanu ehteid vitriinkappides, osa neist kullast – ju siis peeti nii väärtuslikuks, et ei saa külastajaid kotiga sisse lubada. Ja peale selle oligi ainult veel üks ruum, mis enamuses koosnes erinevatest vanadest sambaosadest, muud sealt suurt ei olnudki. Ei tasunud kuidagi kogu seda jamamist ära.
Mosteiro Jeronimo

Aga siis läksime edasi vanasse kloostrisse. See oli Lõuna-Euroopale üsna tüüpiliselt selline suur siseõu, mille igas küljes katusealune, mis erinevate dekoreeritud sammastega ümbritsetud. Ja siis teisel korrusel veel samasugune ringike. Mingil imelikul moel liikus siin keskel väga hästi õhk ja hästi mõnus oli siin istuda – isegi pärast õues oli kuidagi kuumem.

Edasi jalutasime läbi kolmanda pargi, kus oli keskel purskkaev, mida me enne töötamas nägime eemalt, aga mis nüüd midagi ei teinud. Ka oli siin paar pisikest tiiki partide ja veel mingite meile tundmatute lindudega. Jõudsime mere ääres asuva maadeavastajatele pühendatud monumendi juurde. Võtsime ühe külma värskelt valmistatud limonaadi ja jalutasime mööda jõe äärt edasi. Kõigepealt tuli vastu üks jahisadam, mille ümber pidime tiiru tegema ja läbi veel ühe pargi jõudsime järgmise tuntud vaatamisväärsuseni – Torre de Belem. See on endine kaitserajatis, asub jõe ääres ja sellele on igast küljest head vaated. Sinna oleks tasu eest ka sisse saanud, aga otsustasime seekord seda mitte teha.

Maadeavastajate monument, jõgi, sild ja Krituse kuju

Torre de Belem

Leidsime ühe söögikoha, millel olid mõnusad istumiskohad mändide all ja tegime kerge eine. Siis hakkasimegi vaikselt mööda jõe äärt tagasi jalutama. Plaan oli veel üks karp Pasteisid osta samast kohast, aga järjekord oli selleks hetkeks juba pikalt mööda tänavat ja otsustasime seega hoopis trammi peale minna. See oli nüüd esimene selline moodne tramm, sees oli konditsioneer ja puha. Tulime metroo alg/lõpp-peatuse juures maha ja avastasime, et siin ongi Mercado Riberia (Time-Out market). Siin on ka nö kohalik turuosa, mis küll oli praegu juba kinni, aga enamus sellest on selline üks suur food-court kust saab osta erinevaid sööke ja siis saali keskel olevate laudade taga neid süüa. Meil olid veel kõhud täis, aga siia on plaan veel millalgi tulla. Saime ikkagi oma lohutus-pasteid siit kätte, varsti hakkame neid sööma :) Siit oligi veel ainult metrooga öömajja tagasi sõita ja tänaseks aitab ka.