Postitused

30.september – Parque das Nacoes

Kujutis
Täna läksime avastama kanti, mis asub selle pika Vasco da Gama silla juures jõe ääres. Sealset promenaadi ning seda ümbritsevat kanti nimetatakse Parque das Nacoes. See on küll siit ja kesklinnast üsna kaugel, aga õnneks saab sinnagi metrooga. Sõitsime enda liiniga paar peatust linnast väljapoole ning istusime sealt otse teise liini peale, mis lõpuks lennujaama välja läheb (meie tulime paar peatust enne maha). Kohaks oli Gare de Oriente. See on Lissaboni peamine raudteejaam, lisaks metroole ja rongidele lähevad siit ka veel bussid. Jaam on ise üsna põneva disainiga, tegelikult on kogu siinne kant päris omapäraseid ja uue välimusega hooneid täis. Raudteejaamast jõe poole kõndides satume otse suurde kaubamajja, mille teisest otsast hakkabki juba promenaadi ala. Siin on erinevaid kujusid, väikseid tiike, alleesid, sildasid ja restorane. Mööda jõe äärt sõidavad trossidel funikulöörid edasi-tagasi. Vasco da Gama sild, promenaad ja funikulöörid Gare de Oriente Meie võtame su

29.september – Quinta da Regaleira ja veelkord Cais do Sodre

Täna oli selle puhkuse kõige varasem äratus, sest plaanisime 8.30 startida (tegelikult hakkasime isegi veidi varem sõitma). Sihtkohaks oli jällegi Sintra – kuidagi jäi ikka tunne sisse, et Quinta da Regaleira lossi peab ka ikka ära vaatama. Plaanisime enne avamist sinna jõuda, sest seal lähedal on parkimiskohti väga vähe ja hiljem minnes peaks kuskilt asula teisest otsast sinnapoole ülesmäge kõndima hakkama. Sintrale lähenedes oli esimene vaatepilt, et selle mäe osas (mis on umbes ainult 500m on kinni pilv, nagu keegi oleks mäele mütsi pähe pannud. Jõudsime kohale juba peaaegu kell 9 (avatakse 9.30) ja leidsime parkimiskoha väga lähedal ühe tee servas. Kraadiklaas näitas 17 kraadi. Pilv mäe otsas Kõndisime sissepääsu juurde ja olime siin peaaegu esimesed, paar inimest saabusid meiega umbes samal ajal. Avamise ajaks oli värava juurde juba üsna palju rahvast kogunenud, saimegi kohe esimesena piletikassasse, aga kuna kaardimaksega oli mingi jama, siis mitte esimesena parki. Pla

28.september – Marque de Pombal ja Cais do Sodre

Kujutis
Täna oli selline rohkem lebotamise päev, magasime kaua ja läksime majast välja ka suht hilja. Täna oli Lissabonis palavam kui ühelgi päeval siiani, isegi varjus oli üsna palav olla. Igatahes sõitsime metroo ümberistumisega Eduardo VII parki. See on selline suurem park, kus on keskel allee suunaga alla linna poole. Alle otsas on Marque de Pombal monument, mis on siin monumentidega üle kallatud linnas üks uhkemaid. Ülevalt vaadates on näha nii park, monument kui ka linn ja jõgi. Marque de Pombal monument Eduardo VII park Monumendist edasi läheb allapoole pikk sirge tänav Avenida de Libertad, millel on keskel eraldi riba puudega, kus on vahepeal ka kohvikuid. Täna oli siin pargis palju laudu müüjatega, müüdi igasuguseid asju suveniiridest antiigini. Uudistasime kohalikku nodi ja Pirje leidis endale ka üht-teist. Tänav jõuab välja peaaegu Rossio väljaku juurde. Käisime siin kõigepealt ühes postkontoris ja tasusime ära Algarves kogunenud automaatsete teetollide maksud ni

27.September – Tagasi Lissaboni

Tänane päev oli peamiselt plaanitud tagasisõiduks Lissaboni, aga plaanisime tee peal siiski mõned peatused. Kõigepealt käisime tegime kõrval kohvikus väikese hommikusöögi ja siis otsustasime meie hotelli juures all rannas ka ära käia. Tee randa hakkab kohe hotelli eest, aga seal on kõigepeal omajagu treppe ja siis veel päris pikalt mööda liiva enne kui mereni jõuab. Meri oli siin väga külm ja esialgsest plaanist ujumas käima loobusime. Pakkisime asjad ära ja hakkasime sõitma. Tagasitee oli alguse osas natuke erinev, sest tulime siia läbi Faro, mis asub suurest teest teisel pool. Seekord sõitsime natuke väiksemaid teid pidi ja nägime tee ääres väiksemaid asulaid, kus kasvatati vähemalt õunu ja apelsine ja ilmselt veel igasuguseid asju, mida puu järgi ei osanud tuvastada. Varsti jõudsime suure tee peale välja ja kokku umbes 2-tunnise sõidu tulemusena jõudsime meie esimesse peatuspunkti. Siin on terve laht ja poolsaar üks kaitseala, looduse poolest on siin männimetsad ja nende all